Salainen haaveeni...

Tälläkin kertaa lenkkiseurana oli äänikirja. Aloitin kuuntelemaan Mia Kankimäen Naiset joita ajattelen öisin. Vaikuttaa ihan lupaavalta... Mutta toinen asia, joka liittyy samoihin kuulokkeisiin ja toimiin, on podcastit, jotka olen löytänyt tyttäreni suosituksesta. Ne ovat mukavia pieniä, kevyitä "välipaloja", jos ei jaksa heti aloittaa uutta, kolmentoista tunnin kirjaa. Podcasteja voi kuunnella pienissä hetkissä, lyhyillä automatkoilla esim. marketista kotiin. Ja jos vaikka haluaa vähän naurahtaa toisten jutuille ja nokkeluuksille. Olen jo aiemmin kertonut, että tykkäisin kuunnella radiosta niitä keskustelu- ja asiaosioita, mutta en jaksaisi jatkuvasti  biisejä väliin. Jutut jää monesti pintapuolisesti raapaistuiksi ja Viskaria tulee joka väliin ja peräkkäin. Nou nou, en halua! Minulle on siis tehty podcastit. Mutta...
Kaikki minun kuuntelemani podcastit, ovat nuorten, yleensä naisten, tekemiä juttuja. Joo, ihan mukavia ja kuunneltavia, mutta aiheet eivät aina oikein kohtaa minun ikäiseni kanssa. He keskustelevat  kiireisestä arjesta, pikkulapsiajasta, sinkkuudesta, vauvakuumeesta, urankehityksestä ym. Olen yrittänyt löytää vanhempien naisten keskusteluja, tuloksetta. Olenkin ruennut haaveilemaan omasta podcast- kanavasta. Mietin usein aiheita, joita olisi kiva puida perusteellisesti jonkun kivan, ikäiseni ja puheliaan ystävän kanssa. Jos joku lukijani tietää 50+ suomenkielisen podcastin, otan vinkin innolla vastaan. Haluaisin kuunnella keskusteluja vaihdevuosista, tyhjän pesän kokemuksista, aikuiseksi kasvaneista lapsista, uusista omista harrastuksista, vanhenemisesta, ulkonäön rapistumisen hyväksymisestä, omasta uudesta ajasta, pitkästä parisuhteesta, liikunnasta, ravinnosta, vanhenevan ihmisen painonhallinnasta, lastenlapsista, isovanhemmuudesta ( vaikka minulle ei vielä ajankohtaista) ja niin edelleen. Loputtomasti mielenkiintoisia aiheita.
En tiedä olisiko minusta koskaan julkisesti järkevään ja sujuvaan keskusteluun. Uskaltaisinko yrittää. Melkein kaikki podcasteja tekevät ovat media- alalla, tuottajia tai toimittajia. Tai näyttelijöitä. Onko tällaista tavallista työmyyrää? Ja riittäisikö aikani vielä lisähommiin? Ideoita ainakin tuntuu pulppuavan. Toisaalta olen rohkea ja haasteita pelkäämätön. Nyt olisi oikea aika kokeilla uutta ja jännittävää, mutta paljon pitäisi tapahtua, että haaveestani tulisi oikeasti totta!

6 kommenttia

  1. Oi, niitä kuuntelisin mielenkiinnolla! Aiheet kolahtavat varmasti. Olisit varmasti hyvä siinä(kin).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja arvaas kenen kanssa olis kiva keskustella niistä aiheista.... sinä tulit ekana mieleeni:)))

      Poista
  2. Mä voisin myös tykätä kuunnella tollasia! Ihan samat aiheet kiinnostaisi muakin, jopa myös ne mummoilut. =D Olen huomannut ihan saman, että jotenkin ärsyttää se ainainen sama musa radiokanavilla, mieluummin kuuntelisin enemmän niitä juttuja...

    Jotenka jos tai kun keksit hyviä podcasteja aikuiseen makuun, ja etenkin jos tai KUN alat tehdä niitä itse, niin jaathan sitten täälläkin sen tiedon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hui! En kai mä oikeesti uskalla:))) Mutta toisaalta....

      Poista
  3. Kuulostaa mielenkiintoiselle, jännittävällekin. Voisi olla sinun juttusi!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedä tuota... Onneksi löysin nyt kivan podin, CoConainen, jossa 5-kymppiset naiset keskustelevat minua kiinnostavista aiheista. Heidän jutuista innostuneena tilasin jo kasvojen kuorintavoiteen. Ja kasvohoidon!

      Poista